Kalmar slott

 


Jag har varit på Kalmar slott. Det är ett gammalt slott som bland annat Gustav Vasa, Erik XIV och Johan III bodde på. 


För att komma från Öland till Kalmar åkte vi med båten Dessie. Man kan naturligtvis köra över Ölandsbron också, men det är skojigare att åka båt. 



På slottet kunde man slåss med riddare och bli dubbad, fast de tyckte att jag var för liten. Jag fick bara titta. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tältat i Aichi