Inlägg

Visar inlägg från maj, 2025

Tältat i Aichi

Bild
 Den här veckan har jag varit och hälsat på Leo, Rick och Lina i Aichi. Vi åkte till Asahi Kogen där vi campade och bodde i tält tillsammans.   Vi kunde också både leka i skogen och titta på kor. De var verkligen jättestora! Efter två dagar i tält så åkte vi hem igen och jag åkte vidare på min resa!

Kung, dans och picknick

Bild
Hej bloggen!   Denna vecka var jättespännande. Jag, skogens konung, fick träffa Sveriges konung! Den svenska Kungen var på besök i Tokyo och jag fick vara med vid mottagningen som hölls av Svenska ambassaden. Tyvärr fick man inte ta några bilder :( Men jag fick dricka supergod champagne!   På fredagen så lagade familjen jag bodde hos tacos, det var super-gott! Äldsta pojken i familjen åt hela 3 burritos, jag hade aldrig orkat äta så mycket ^^   Dagen efter fick jag följa med äldsta pojken som jag bodde hos på danslektion. Jisses vad duktiga barnen var! De hade kommit ganska långt i koreografin så jag kunde inte riktigt hänga med, men det var roligt att få prova. I slutet fick jag i alla fall vara med och jag försökte lära mig en headspin! Det gick inte så bra, men ni kan se mitt försök här:   Sista dagen var jag med på Svenska skolans vårpicknick. Det börjar verkligen bli fuktigt i luften! :O Det var inte bara jag som svettades den dagen kan jag säga. Alla barnen spr...