Svenska skolan i Sutherland - och fika med flaggor!
Idag fick jag besöka Svenska skolan i Sutherland! Jag hade med mig min väska och barnen var väldigt nyfikna på vad som fanns i den. De läste om mina äventyr på min blogg och sen fick alla berätta vad de tyckte jag borde skriva om härnäst. Mitt i lektionen var det dags för fika! Vi satt ute tillsammans och åt cupcakes. Jag fick min alldeles egna och satt mitt bland barnen vid bordet. Så gott! Eftersom det snart är Nationaldagen den 6 juni pratade vi också om Sveriges flagga — blå och gul, precis som jag tycker om. Barnen gjorde egna flaggor och visade upp dem stolt. Vi sjöng också Du gamla, du fria. Tack Sutherland för ett så varmt välkomnande! Det är skönt att möta barn som älskar svenska traditioner så långt hemifrån Sverige.