Kung, dans och picknick
Hej bloggen!
Denna vecka var jättespännande. Jag, skogens konung, fick träffa Sveriges konung! Den svenska Kungen var på besök i Tokyo och jag fick vara med vid mottagningen som hölls av Svenska ambassaden. Tyvärr fick man inte ta några bilder :( Men jag fick dricka supergod champagne!
Dagen efter fick jag följa med äldsta pojken som jag bodde hos på danslektion. Jisses vad duktiga barnen var! De hade kommit ganska långt i koreografin så jag kunde inte riktigt hänga med, men det var roligt att få prova. I slutet fick jag i alla fall vara med och jag försökte lära mig en headspin! Det gick inte så bra, men ni kan se mitt försök här:
Sista dagen var jag med på Svenska skolans vårpicknick. Det börjar verkligen bli fuktigt i luften! :O Det var inte bara jag som svettades den dagen kan jag säga. Alla barnen sprang runt och lekte iskull, men det verkar som att tjuv och polis var den mest populära leken. Sen fick vi gå tipsrunda också, och alla som löste den fick en pysselbok med Bamse i! Jag hade också velat ha en sån, jag ska se om jag kan hitta en när jag är i Sverige nästa gång.
Nu ska jag vidare till nästa familj. Jag undrar vad jag ska få uppleva där!
Vi hörs och ses, puss och kram! <3



Kommentarer
Skicka en kommentar