Kusin-träff och äventyr i Tokyo
Peter bor tillsammans med en familj där pappan är från Sverige och mamman från Japan. De har en dotter som jag lekt mycket med och som tagit med mig på en massa roliga äventyr!
Först när jag kom hem till dem så hade hon och Peter ordnat en egen säng åt mig där jag kunde sova.
I veckan har vi både varit skolan men också besökt ett jättefint tempel.
Det var väldigt häftigt för bredvid templet fanns en gymnastiksal där jag fick vara med och träna på rytmisk gymnastik. Det var ganska svårt, särskilt när man skulle använda olika redskap som tunnband och boll! Här är en bild jag tog på när de tränade med tunnband!
På helgen tog familjen med mig och Peter till Hokusai Another Story i Shibuya. Det var en superhäftig upplevelse där man digitaliserat Hokusais konstverk. Det var nästan som om man stod på platserna han stod på när han målade sina berömda avbildningar av Fuji!
Precis innan jag skulle resa vidare tappade flickan sin första tand! Jag och Peter följde faktiskt med henne till tandläkaren som frågade om han skulle ta bort tanden då den redan var så lös. Han vickade på den några gånger och sen "PLOPP" flög den ut!






Kommentarer
Skicka en kommentar