Treriksröset
Jag har varit i tre länder nästan samtidigt. Jag var vid Treriksröset, precis på gränsen mellan Sverige 🇸🇪 , Norge 🇳🇴 och Finland 🇫🇮 .
Jag ska berätta från början. Först reste jag med tåg över Öresundsbron till Danmark. 🇩🇰
Därifrån åkte jag flygplan från Köpenhamn till Oslo i Norge. Sedan flög jag ännu länge norrut i Norge, till Tromsö. Där var det jättevackert.
När vi hade landat åkte vi bil över gränsen till Finland och hamnade i Kilpisjärvi. Från Kilpisjärvi åkte vi båt över Kilpis-sjön. Då var vi över på den svenska sidan av gränsen.
På det här fotot är jag i Finland:
Här är jag i Norge:
Och här är jag i Sverige:
Häftigt va!
Vi vandrade tillbaka hela vägen till Kilpisjärvi. Där badade vi bastu. Varmt och skönt!
Jag träffade många renar i Kilpisjärvi. De strosade runt överallt.












Kommentarer
Skicka en kommentar