I Kuala Lumpur
Jag har varit i Kuala Lumpur. Det är Malaysias huvudstad. 🇲🇾 Det ligger i Asien precis som Japan, men längre söderut. Malaysia ligger precis på ekvatorn. Därför är det väldigt varmt där hela tiden.
På vägen från flygplatsen såg jag ett flygande sjörövarskepp! Har ni sett det någon gång?
På hotellet fanns en stor gunga.
Nära hotellet fanns det två höga torn som satt ihop med en liten bro på mitten. De heter tydligen Petronas Twin Towers. Jag badade i parken bredvid.
Det fanns också många saker att leka med i parken. Jag provade gungbrädan.






Kommentarer
Skicka en kommentar